Tuesday, September 14, 2010

untuk tersayang ? tidak lagi . .

 
senanye sebelum die tiada lagi ,
aku nak hadiahkan sesuatu untuk dia .
pada hari jadi aku bulan 8 ,
aku pegi mines mencari BENDA yg aku ingin hadiahkan untuk dia .
alhamdulillah dapat dan aku beli .
niat aku nak hadiahkan bnde ni kat dia ,
supaya bnde ni dpt die gunakan apabila berada di mesir nanti .
 
tapi sayang . .
pertemuan perpisahan berlaku dengan kuasa yang Maha Esa .
lebih memeritkan lagi ,
perpisahan itu berlaku dengan cara yang amat kasar .
 
ape die barang itu ?
 
khas untuk si dia .
tapi apakan daye ,dgn keadaan yg berlaku skrg ,dgn dia masih lagi terus menyepi ,terus masih tidak menghubungi .
maka aku redha .
dah raya 4 kau masih lgi tidak memohon maaf walaupun sekali .
eloklah,pergilah mencari ilmu di negara orang tatkala seorang manusia yang khilaf ini masih tidak akan memaafkan perbuatan kamu .
 
untuk tersayang ? tidak lagi . .

Saturday, September 11, 2010

kegembiraan dirai ,kerinduan ditangisi



assalamualaikum !
alhamdulillah setelah sekian lame besawang bende ni akhirnya topik tok post kali ini ialah RAYA !
bnyk event sblm raye ni tape kite cite nanti2 la ea ,insyaallah tak kiamat lagi .kowt . . ;(

oke first ,aku direct oke .cakap awal2 terus senang ;)
kepada semua KAWAN SAMPAI MATI dan KAWAN SAMPAI LIANG LAHAD semua ,sape die dorang ni ?
mereka adalah manusia yg bernyawa yg mengenali kedaifan diri aku ni maka itulah mereka ;)
disini ,harini ,saya Muhammad Syafiq B Idris ,18 tahun da HAHA ingin menyusun semua jari yg ada ,mohon seribu kemaafan sempena raye kedua ni ,sbb raye petame xsempat ( alasan ) dan halalkan ape yg patot dihalalkan .yg haram kite bwk2 bncg ea :) haha tadela insyaallah tade yg haram antare kite semua amin :)

semoga raye tahun ni merapatkan lagi ukhuwah antara kite semua dan memperkukuhkn tali persahabatan antara semua bangsa x kira umur ,wane kulit,status dan blablabla ;)

kita takde slh batin kan ? c(;  zahir sudah !

kepada Irsalina Binti Amiruddin ,seribu kemaafan dipinta ,halalkan semuanya ,semoga berjaya . . . .  selamat TINGGAL

kepada kaum hawa ,tanakla aku sebut sorg2 name ,xelok la ,sape yg aku pena wat salah ,kite penah men cakar2 ke ,kite kosong kosong ea tahun ni ,maaf dipinta ,semoga kita bahagia sentiasa hendaknya (ouh rindu ayat karangan ni )


AMIN ;)

ingatlah disaat kita menyambut kemenangan ditanah bangsa sendiri ,di seantero dunia masih trdpt saudara kita yg tidak dpt merasai seperti apa yg kita rasai ,jadi beringatlah ,bersederhana dalam sesuatu perkara .


p/s : susah nak terima hakikat raye sorang2 tahun ni .macam bayi kene buang ,itula aku T_______________T

ya allah ,kau tempat aku mengadu . . . . .


oke insyaallah lpas ni aku story sal event sblm raye dlm bulan pose ritu .
org raye rumah ke rumah , kau keje pek :)
sebab ?
aku nak lupakan kenangan lalu yg buat aku jadi gila rindu bila pk balek ...
sibukkan diri .bia x tringt kenangan lame .
menyakitkan . .
menyedihkan . .
menangiskan . .
menggilakan . .
merindukan . .


semua aku tanggung seorang .elok la . . 

selamat hari raye ;|