Wednesday, June 16, 2010

wanita dan lelaki saling melengkapi


    Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah. Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala. Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki? Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.





Adam,mengertilah...
sungguh, Hawa telah cuba melakukan yg terbaik
agar diri ini tidak menjadi fitnah dunia
telah Hawa cuba menjaga diri ini sebaik-baiknya
Hawa sedaya upaya menjauhkan diri dari tabarruj
perfume, make up, perhiasan
telah Hawa elakkan sejauh-jauhnya
namun mengapa masih Adam tertarik pd Hawa
yg serba kekurangan ini..

Adam,mengertilah...
Hawa ini berjiwa lembut
sukar untuk Hawa menolak bila Adam meminta
Hawa tau permintaan Adam
tak mungkin membawa Hawa ke kancah maksiat
namun, Hawa lemah
Hawa takut zina hati

Adam,mengertilah...
setiap kali 'sms' diterima
Hawa keliru...
ingin sekali Hawa membiarkan sahaja
tapi Hawa akur tuntutan sahabat
Hawa tewas
Hawa reply juga
mengenangkan Adam adalah sahabat..


Adam,mengertilah...
setiap layanan yg Hawa beri hanya sekadar membantu mungkin Hawa adalah antara kasih sayang Allah yg dikurniakan buat Adam memudahkan perjalanan hidup Adam jgn disalah tafsir apa yg Hawa berikan Adam,mengertilah...
Hawa mengharapkan Adam menjaga Hawa namun,bukanlah 'couple' yg Hawa pinta tp cukuplah sekadar tidak memandang Hawa cukuplah sekadar menghormati Hawa sebagai Hawa jgn dipinta apa yg tak mampu Hawa berikan kerana Hawa milik Allah sepenuhnya... 
 
 
p/s : terima kasih nur syifa khairunnisa binti omar ;]
  

7 luahan hati:

mr.emi said...

huuuuuuuuuuuu.
sedehnye......
aku nangessssss......
waaaaaaaaa

Anonymous said...

tak xcukup jelas ke yg k0 ni dayus sebab lepas irs pegi je k0 dah ada yg lain?nmpak sgt k0 xbley berdiri atas kaki sendiri.

aku lagi pentingkn kwn daripada bf/gf.k0 tulis je kawan sampai mati,tapi k0 xguna pun ayat k0 tu.

ps: s0ri kasar tapi aku cuma meluahkn apa yg aku rasa.k0 xkisah kan?

F | I said...

haaihh keputusan aku ni mengganggu sangat ke hidup ko ?minx maaf sgt3 eh .skrg ni ksh psl diri ko jela ye .die pulak lebeh ;] oke gudluck !

s.N.h said...

waaaaaaaaaaaaaaa handsome gilo laki dlm pic nie . aku suka ! HAHAHA

F | I said...

aku pun suka HAHA

badiuz & aman said...

hensem giler aq dlm gamba uh.. eh, lebeyh kurang aq jer.. haha~ seen, jgn tergoda..

s.N.h said...

eeee bkn mcm kau lah bad tp mcm ehemm ehemm ^^ oh aku suka~~